جستجو در مستندات محصولات نوادی

جدول محتوا
< همه
پرینت

ایجاد و مدیریت دستگاه

ایجاد دستگاه

برای ایجاد دستگاه، ابتدا باید یک شماره سریال معتبر و ثبت شده، داشته باشید. شماره سریال دستگاه، در تنظیمات آن نمایش داده می‌شود.

تصویر(1): مشاهده شماره سریال دستگاه
حال برای ایجاد دستگاه جدید، با کلیک روی بخش “دستگاه‌ها” در صفحه داشبورد، وارد صفحه فضاها شده و روی گزینه افزودن کلیک نمایید.
تصویر(2): افزودن دستگاه

در جدول زیر، مشخصات دستگاه توضیح داده شده است. با توجه به توضیحات گفته شده اطلاعات دستگاه را وارد نمایید.

رزرو نیازمند تاییدیه استبا فعال بودن این گزینه، جلسات در این اتاق پس تایید مدیر دستگاه به حالت نهایی و رزرو درمی‌آیند.

نام فیلد توضیحات 
نام دستگاه نام دستگاه را به دلخواه وارد کنید. برای مثال: سالن کنفرانس، اتاق کار، سالن آمفی تئاتر و …
شماره سریالشماره سریالی که در تنظیمات دستگاه قرار دارد
API توکنبعد از وارد کردن شماره سریال، این فیلد به طور خودکار نمایش داده می‌شود و غیرقابل ویرایش است. این کد باید در تنظیمات دستگاه وارد شود تا دستگاه کار کند.
انتخاب فضادر صورتی که برای شرکت خود، فضایی ایجاد کرده‌اید و اتاق مورد نظر در آن فضا قرار دارد، می‌توانید فضای مورد نظر را انتخاب کنید.
نوعدر این بخش نوع اتاق خود را براساس کاربرد آن انتخاب کنید. تفاوت اتاق کار با اتاق کنفرانس در این است که تنها در اتاق کنفرانس، امکان رزرو جلسه وجود دارد. در اتاق کار، روی دستگاه اعضای اتاق نمایش داده شده و صرفا افرادی که دسترسی ورود به اتاق را داشته باشند، می‌توانند وارد اتاق شوند.
قفل/قابلیت قفل داشتنشما می‌توانید برای امنیت اتاق کار یا اتاق کنفرانس خود ، یک رمز (حداقل) 4 رقمی تنظیم کرده و برای باز شدن درب از آن استفاده نمایید.
باز شدن حتی زمانی که دستگاه آفلاین استبا فعال کردن این گزینه حتی زمانی که دستگاه به اینترنت متصل نباشد، با ذخیره کردن رمز در حافظه خود می‌تواند قفل درب را حتی بدون دسترسی اینترنت باز کند. قابل توجه است که تغییر رمز عبور نیازمند اتصال به اینترنت است.
باز کردن قفل دستگاه توسط شرکت کنندگانبا فعال کردن این گزینه افراد با دسترسی “کاربر” یا “هیچ”، در صورتیکه از شرکت کنندگان جلسه‌ای باشند، در مدت زمان برگزاری قادر به باز کردن قفل هستند.
ظرفیت اتاقشما می‌توانید با توجه به فضای فیزیکی اتاق، ظرفیت آن را وارد کنید. وارد کردن ظرفیت اتاق اختیاری است

همچنین تنظیمات پیشرفته دستگاه شامل موارد زیر است:

نام فیلدتوضیحات
گزینه “نیاز به تایید هویت “در صورت فعال کردن این گزینه، برای تمام عملیاتی که نیاز به احراز هویت دارند (مانند رزرو و حذف جلسه و …) بایستی بارکد دستگاه اسکن شود. قابل توجه است که اسکن، با استفاده از نرم‌افزار موبایل امکان‌پذیر است.
گزینه “زمان فعال‌سازی محافظ صفحه نمایش”مدت زمانی که پس از آن و در صورت عدم کلیک کابر روی صفحه نمایش، دستگاه اکسس به حالت screen saver می‌رود.
گزینه “نمایش خوش‌آمدگویی پس از باز شدن درب”در صورت فعال بودن این گزینه، زمانی که فردی درب اتاق را باز می‌کند، با توجه به حالات خاص پیامی پیش‌فرض در دستگاه اکسس نمایش داده می‌شود.
نوع تقویمنوع تقویم دستگاه می‌تواند شمسی یا میلادی باشد.
منطقه زمانی و زبانمنطقه زمانی و زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
طرح و پس‌زمینهشما می توانید طرح تیره و روشن دستگاه را در این بخش تعیین کرده و پس‌زمینه دلخواه خود را انتخاب و یا بارگذاری کنید. سایز پیشنهادی تصاویر برای پس زمینه دستگاه 1280*800 می‌باشد و حداکثر حجم تصویر نباید از 5 مگابایت بیشتر باشد.
تصویر(3): تکمیل اطلاعات دستگاه

در آخر بعد از وارد کردن اطلاعات فوق، روی دکمه “افزودن دستگاه” کلیک کنید.

⚠️ وارد کردن شماره سریال الزامی است و در صورت وارد نکردن آن با خطا مواجه می‌شوید.

 
محافظ صفحه نمایش

شما با استفاده از تنظیماتی که برای دستگاه اکسس وجود دارد، می‌توانید زمان فعالسازی محافظ صفحه نمایش را برای دستگاه فیزیکی خود اعمال نمایید.


⚠️مدت زمان تنظیم شده بدین معنی است که دستگاه پس از آن مدت، به حالت screen saver رفته و با کلیک در هر جا از صفحه نمایش، به حالت پیش‌فرض خود برمی‌گردد.

تصویر(4): نمایی از تصویر محافظ صفحه
پیام خوش‌آمدگویی شرکت کنندگان

در صورتی که این قابلیت در دستگاه فعال باشد، زمانی که فردی درب اتاق رو باز کرد، یک پیام خوش‌آمدگویی پیش‌فرض برای آن در صفحه نمایش دستگاه اکسس، نمایش داده می‌شود.


⚠️ در صورتی که کاربر احراز هویت شده باشد، نام و تصویر حساب کاربری آن در پیام نمایش داده می‌شود؛ در غیر این صورت، یک پیام خوش‌آمدگویی به آن اتاق برای نمایش داده می‌شود.


⚠️ پیام خوش‌آمدگویی به مدت 5 ثانیه نمایش داده شده و بعد از آن محو می‌شود.


⚠️ این قابلیت در دستگاه، به صورت پیش‌فرض خاموش است.

تصویر(5): پیام خوش‌آمدگویی
اسکن بارکد در نرم‌افزار موبایل

در نرم‌افزار موبایل، برای افزودن دستگاه مطابق فرآیند در نسخه وبسایت عمل کنید با این تفاوت که می‌توانید بارکد دستگاه را در بخش شماره سریال با کلیک روی علامت بارکد اسکن کنید و شماره سریال ثبت می‌شود. بعد از ثبت شماره سریال یک توکن به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را در بخش تنظیمات دستگاه فیزیک وارد کنید.

توکن تولید شده در تنظیمات دستگاه، باید در تنظیمات دستگاه فیزیکی نیز وارد شود.

تصویر(6): وارد کردن توکن دستگاه

بعد از وارد کردن آدرس سرور و توکن، روی گزینه همگام‌سازی در دستگاه فیزیکی کلیک کنید تا دستگاه با اطلاعات ثبت شده در نرم‌افزار اکسس، به‌روز شود.

صفحه دستگاه

برای مشاهده این صفحه کافیست دستگاه مورد نظر خود را از لیست در تب دستگاه پیدا کرده روی ان کلیک نمایید. در این صفحه یک منو مشاهده می‌کنید که براساس سطح دسترسی هر کاربر، ممکن است بعضی از بخش‌ها نیز غیر فعال باشند.

⚠️ در صورتی که شما دسترسی به منوی “بازکردن قفل” داشته باشید، با کلیک روی گزینه مربوطه در منو، درب دستگاه باز خواهد شد.

تصویر(7): مشاهده صفحه دستگاه
دسترسی‌ها

در این بخش لیست تمام اعضای شرکت نمایش داده می‌شود که شما می‌توانید بر اساس نوع نیاز، به اشخاص مختلف، دسترسی مدنظرتان را اختصاص دهید. در تنظیمات دسترسی 3 نوع نقش داریم: مدیر، کاربر و بدون نقش. دسترسی‌های هر یک از این نقش‌ها در بخش سطوح دسترسی به طور مفصل توضیح داده می‌شود.

تصویر(8): صفحه دسترسی دستگاه
در این بخش یک گزینه “نمایش” برای نمایش اعضا وجود دارد که برای دستگاه با نوع اتاق کار، کاربرد دارد. در صورتی که این گزینه برای هر کاربر روشن باشد، اسم او بر روی صفحه دستگاه اتاق کار نمایش داده می‌شود.
تصویر(9): نمایش اعضا اتاق کار
فیلتر اعضا در دسترسی دستگاه

در صفحه دسترسی، امکان فیلتر کردن اعضا برحسب نقش آنها وجود دارد. کافیست جهت مشاهده افراد با نقش مدنظرتان، آن نقش را از بخش “فیلتر” انتخاب کرده تا نتیجه را در لیست اعضا نمایش داده شود. همچنین امکان فیلتر کردن برحسب فعال بودن گزینه “نمایش” برای اعضا نیز وجود دارد.

تصویر(10): فیلتر اعضا

در تصویر فوق کاربرانی یا نقش “مدیر” دارند و یا سوئیچ “نمایش” آن‌ها فعال است، نمایش داده می‌شود.

مرتب‌سازی اعضا در دسترسی دستگاه

شما می‌توانید از طریق بخش”مرتب کردن” نحوه نمایش لیست اعضا را تغییر دهید. در تصویر زیر اعضا با توجه به “نقش” مرتب شده اند و در لیست نمایش داده می‌شوند.

تصویر(11): مرتب‌سازی اعضا

برای تغییر و یا مشاهده دسترسی‌های دستگاه در نرم‌افزار موبایل در تب “دستگاه” یا داشبورد روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید و نگه دارید. در منوی باز شده می‌توانید وارد بخش دسترسی دستگاه شوید و لیست اعضا را مشاهده کنید.

تاریخچه

در این بخش اتفاقاتی اعم از رزرو، ویرایش و حذف جلسه، تغییر دسترسی، ویرایش دستگاه و تنظیم پیغام دستگاه که روی دستگاه انجام شده است و شخص انجام دهنده این تغییرات ثبت و نمایش داده می‌شود. این بخش نیز با توجه به نوع دسترسی شما نمایش داده می‌شود.

در صورتی که تاریخچه ثبت شده دارای جزئیات باشد، با قرار دادن نشان‌گر روی هر ردیف، دکمه “نمایش جزئیات” نمایش داده می‌شود.

تصویر(12): تاریخچه فعالیت کاربر

با کلیک روی آن، “نمایش جزئیات” تغییرات قابل مشاهده است.

تصویر(13): نمایش جزئیات فعالیت کاربر

برای مشاهده تاریخچه دستگاه در نرم‌افزار موبایل در تب “دستگاه” یا داشبورد روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید و نگه دارید. در منوی باز شده می‌توانید وارد بخش تاریخچه دستگاه شوید و لیست تغییرات را مشاهده کنید.

ImageA83
تصویر(14): تاریخچه فعالیت کاربر در موبایل

در صورتی که تغییر انجام شده دارای جزئیات باشد با کلیک روی آن می‌توانید، جزئیات آن را نیز مشاهده کنید.